„Felismertük, hogy annyira más a magyar piac és üzleti környezet, hogy az alapjaitól megújított weboldalra van szükségünk.” – Innen indult az a projekt, melynek végeredménye a Mateco-Hungary Kft. vadonatúj, 2023. december végén élesített weboldala.
Azt hitted volna, hogy egy leokézható weboldal kitalálása-létrehozása-működtetése triviálisan egyszerű és semmi extra nincs benne? Pedig rengeteg olyan felismerés van mögötte, amire nem is gondolnál egy weboldallal kapcsolatban! Papp Erika Marketing és Folyamatfejlesztési vezető mutatja be az új mateco weboldal háttértörténetét.
A cég 2019-ben a 20. jubileumának évében vette fel a belga TVH által alapított mateco cégcsoporton belüli egységes mateco márkanevet és ezzel együtt alakult ki az első mateco-hungary.hu weboldal is. Két fontos téren kettős státuszban volt a fejünkben:
a miénk is volt – meg nem is; hasznos is volt – de nem úgy, ahogy mi szerettük volna… (valahogy keretbe tenni, hogy elkülönüljön, megtörje a szöveget)
Az első mateco márkanévvel futó magyar weboldal 2019. márciusában indult: a cégcsoportban mindenki egységesen átvette ugyanazt a Typo tartalomkezelőben készített web-alapot lokális változtatásokkal. A gond az volt, hogy csak közvetve kezelhettük az oldalt és ehhez is külföldi szakértői támogatás kellett. Nagyon körülményes volt a legkisebb módosításokat is elvégezni a felületen. Nálunk is minden a tempóról és a minőségről szól. Ráadásul a Google egyáltalán nem szerette, amit pedig mi nem szerettünk. Egyszerűen nem tudtuk megmutatni a saját iparágunkban elfoglalt piacvezető szerepünket, mert a typo oldal és az a szerver, amin futott, majdnem teljesen láthatatlan volt a keresőmotorok számára. És ezek még csak a technikai okok!
Mire gondolsz?
Fel kellett ismernünk és meg kellett fogalmaznunk, hogy Nyugat-Európa vállalatainak és üzletembereinek mentalitása gyökeresen más, mint a magyar, és ezzel együtt teljesen más igényeket támasztanak egy weboldallal szemben.
A cégcsoport nyugat-európai országaiban egyszerűen nem érzik szükségét annak, hogy a mateco-val kapcsolatban szöveges tartalmon keresztül bizalmat építsenek fel, mert ott senki nem feltételez például valótlanságot vagy alacsony minőségű szolgáltatást – ezért weboldalaikon azonnal a gépek műszaki paramétereivel indítanak. Nincs igény és szükség „körítésre”.
Nem véletlen, hogy pont Csehország és Magyarország érezte égető szükségét új webes megjelenésnek!
A magyar piacon azzal kell indítanunk, hogy a főoldalon bizalmat építsünk, bemutassuk a profilunkat, feltüntessük partnereinket. Bérelhető gépparkunkat képekkel is meg kell mutatnunk, hogy azok az érdeklődők is könnyen boldoguljanak, akik még nem rutinosak ebben a világban. Csak akkor lépnek tovább az üzlet felé, ha első ránézésre meggyőztük őket: olyan szolgáltatási csomagot kapnak tőlünk, amellyel garantált a gördülékeny munkavégzés. Pontosan ismerjük partnereink elvárásait – innen közelítünk!
Mennyire volt érthető ez az egész a német kollégák számára?
Nem volt könnyű a leválás a cégcsoport web-struktúrájáról. Nem értették az igényt. Mi viszont pontosan láttuk az okokat és a célt és hittünk az új weboldal eredményességében.
Mi került még rá az újítási listára?
„jól jön, ha nem háromféleképpen hívjuk ugyanazt” (valahogy keretbe tenni, hogy elkülönüljön, megtörje a szöveget)
Elsőként a megjelenésnek is be kellett lépni a 21. századba. 😊 Meg kellett mutatnunk piacvezető pozíciónkat a saját iparágunkon belül.
Az előző – 2019. óta működő weboldal átadása óta megváltozott a hosszú szövegek elfogadottsága is: nem olvassák el, ezért a sokkal több kép, kevesebb szöveg arány felé kellett elmozdulnunk.
Azt akartuk, hogy látogatóink a lehető legkönnyebben jussanak el ahhoz, ami érdekli őket. Célunk volt az egyszerűség, a logikusan felépített weboldalstruktúra, ami könnyen értelmezhető és átlátható. A „minden út Rómába vezet” elvét a megfelelően felhasznált és elhelyezett call-to-action elemekkel vezetjük.
Elvárás volt az új weboldal felé, hogy a Google számára ne legyen kérdés megtalálni! Ehhez kapcsolódik a manapság megkerülhetetlen SEO-téma. Ehhez azért jól jön, ha nem háromféleképpen hívjuk ugyanazt a gépet! Hihetetlen, de a gyártó gép elnevezése, a piacon elterjedt megnevezés, és a webes keresések kifejezései eltérőek voltak! Tudtuk, hogy kezdenünk kell valamit azzal, hogy ugyanazt a gépet háromféleképpen nevezi az a három csoport, akikkel üzleti téren kapcsolatban állunk!
Úgy kellett felépítenünk, hogy alkalmas legyen a közeljövőben egy online rendelési platform csatlakoztatására, ami olyan lesz, mint egy webshop, csak bérletre optimalizálva.
Számunkra meghatározóan fontos, hogy a fiatal nemzedék számára is elfogadható legyen a külalak és a felhasználói élmény, ezért kikértük a Z-generációhoz tartozó gyakornokaink véleményét is.
Ekkorra a fejetekben összeállt a kép, megvívtátok a harcot a corporate webről leválásért…
Igen, és meg kellett találnunk azt a céget, akik megértik, hogy mit akarunk és végig tudnak vezetni minket ezen a monumentális vállalkozáson. Úgyhogy tendert írtunk ki, 4 cég pályázatát dolgoztuk fel. A folyamat végére sikerült rátalálni arra a vállalkozásra, akiktől joggal remélhettük azt a felhasználói élményt nyújtó weboldalt, amit megálmodtunk.
És kik ők?
Egy meggyőző referenciákkal rendelkező, nemzetközileg is elismert szegedi fejlesztő cég nyerte a tendert. A COVID óta számunkra rutin a nem személyes kapcsolattartáson alapuló csapatmunka, ahogy számukra is. Agilis módszerekkel dolgoznak, sprintekben terveztek. Könnyű, lényegre törő, lineáris volt velük a közös munka. Végig egy nyelvet beszéltünk, ami szintén megkönnyítette a 7*2 hetes sprintet, aminek a végén átvehettük a vadonatúj, funkcionáló weboldalunkat! Fantasztikus teljesítményt nyújtott minden egyes résztvevő ebben a projektben! A mateco munkatársai és a weboldal-fejlesztő cég emberei is kihozták a maximumot magukból ezért a célért!
Ünnepeltetek az élesítéskor?
Azzal ünnepeltünk, hogy gyönyörködtünk benne, időt töltöttünk a megismerésével, felfedezésével. Természetesen akadnak apróbb javítani valók, de ezt már könnyedén kezeljük házon belül és tökéletesítjük nap mint nap.
Ráadásul azokban a napokban készültünk el a Cipősdoboz adománygyűjtésünkkel is, így ebben a felfokozott ünnepi hangulatban búcsúztunk a 2023. évtől és vágtunk bele az új évbe és az idei tervek megvalósításába.